Z výzkumu: Trendy dárcovského crowdfundingu ve slovenském prostředí

Jaké jsou trendy dárcovského crowdfundingu ve slovenském prostředí?  Ve studii publikované ve vědeckém časopise Acta Missiologica poskytl Libor Pavera reprezentující VŠE a jeho tým stručnou definici crowdfundingu, přehled historického vývoje a kvalitativní obsahovou analýzu. V rámci výzkumu na datech z dubna 2023 výzkumníci analyzovali 811 kampaní na slovenské crowdfundingové platformě Donio a identifikovali 118 dárcovských projektů (14,55 %). Nejčastější kategorií fundraisingových projektů byla podpora Ukrajiny, následovaná kampaněmi zaměřenými na pomoc jednotlivcům ze sociálně znevýhodněného prostředí. Třetí nejčastější oblastí bylo poskytování pomoci lidem se zdravotními problémy.

Studie dále zkoumala úspěšnost kampaní, které dosáhly svého finančního cíle. Tyto iniciativy měly různé zaměření, nejčastěji však šlo o humanitární pomoc Ukrajině, podporu zdravotně znevýhodněných osob, pomoc sociálně znevýhodněným a finanční podporu institucím řešícím energetické potřeby.

Výsledky studie ukazují, že crowdfunding na Slovensku je primárně motivován altruistickými snahami, přičemž největší důraz je kladen na sociální a zdravotní pomoc.

Čtěte více o faktorech přispívajících k těmto výsledkům a příležitostech pro další výzkum zde:

https://www.actamissiologica.com/sub/am_2_2024.pdf